3 Ağustos 2014 Pazar

Kadınlar İçin Önemli 7 Besin Bileşeni - www.hayatkolay.com

Merhabalar,
Blogumla hiç alakası olmayan bir başlık ve konuyla ilgili bir yazı hazırladım sizler için. Aslında ben hazırlamadım, bana paylaşmak düştü sadece. Şöyle ki, bilenleriniz vardır, ablam diyetisyenlik son sınıf öğrencisi, yani intern diyetisyen. Oldukça da başarılı bir intern. www.hayatkolay.com sitesinde yazarlık yapıyor. Destek olmak amacıyla ara ara ablamın yazılarını paylaşacağım sizlerle.

Ayrıca her türlü soru ve yardım istekleriniz için nagihankircali@gmail.com adresine mail atabilirsiniz.





Kadınlar İçin Önemli 7 Besin Bileşeni


  1. Demir
Demir eksikliği anemisi günümüzde en sık görülen halk sağlığı sorunlarından biridir. Her yaş grubu için yaşamsal önem taşıyan bu durum özellikle doğurgan çağdaki kadınların sağlığını etkilemekte, çalışma kapasitesini sınırlamakta, bebek ve anne ölümlerine neden olmaktadır. Hamile, emzikli, vejeteryan beslenen, sık doğum yapan ve menopoz sonrası dönemdeki kadınlar özellikle risk altındadır.
Demir alımını arttırmak için ;
  • Kurubaklagiller ve yumurta, mutlaka taze sebze-meyve gibi C vitamini kaynaklarıyla birlikte tüketilmeli,
  • Çay, kahve gibi kafein içeren içecekler, yemeklerden en az 45- 60 dk sonra tüketilmelidir.
Organ etleri, kırmızı et, deniz ürünleri ve yumurta önemli kaynaklarıdır. Bitkisel kaynakların biyoyararlılığı daha düşüktür. Devamı için..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...